Nu är vi framme

Hade inte tid att skriva igår, det var fullt upp.

Resan upp till sthlm gick bra och vi lyckades till med att vara med packning av bil och klara för avfärd innan beräknat. Tråkigt nog visade det sig att Vincent börjat bli förkyld så han har varit lite hängig hela tiden.
Väl framme hos svärföräldrarna gick allt i ett, packa ur bilen , komma iordning i rummet där vi ska sova och naturligtvis att äta. Jag var ganska hungrig för det blev bara en liten frukost med våra medhavda mackor på båten och förstås lite godis. Godis är ett måste när man ska åka båt.
För att Vincent skulle sova och Sparky få sig en ordentlig promenad gick vi en lång runda på över en timme i det gråa vädret, fast det var skönt ändå.
Eftersom Vincents kusin Elsa fyllde 5 år begav vi oss dit på kalas, mycket trevligt med god mat och efterrätt som det alltid är hemma hos J's syster. Hon är så duktig i köket. Där upptäckte vi att vår lille prins hade lite feber, inte konstigt att han var grinig, men efter en alvedon var han sitt glada jag igen.

Idag har vi handlat de sista julklapparna, det är bara nått till J och kanske något mer till mig (hoppas!!!) men det tar vi åp måndag då farmor och farfar ska passa Vincent så vi kan få lite tid själva. Jag orkar bara handla fram till 12 ungefär sen blir det för mycket folk och jag får känslan av att slå till någon bara för att det är i vägen, vilket tålamod jag har, hihi.

Frukosten idag bestod av french toast med smulor (kanel och socker??, tror jag det är) och lönnsirap, mmmmums. Tack och lov går man inte på diet.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

förkyld - trist!



den där frukosten som du berättade om ja... tänkte på den i morse. i morgon kanske man skulle göra en liten lyxfrukost på hemmaplan. den som lever får se...

2008-12-20 @ 16:06:03
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: malena

Hoppas Vincent är bättre igen!! Är lite avundsjuk då ni kan handla där uppe!

2008-12-20 @ 22:37:45
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: