Hemmadag

Nu när natten va så bra så har vi inte behövt åka hemifrån för att hålla oss på gott humör utan idag har vi varit hemma. Jag har påbörjat det eviga jobbet med att få bort ogräs från uppfarten och Vincent tyckte det va himla skoj och vill hjälpa till, men det innebar tydligen att äta på skaftet till krattgrejen (vet inte vad den heter som jag använder). Det lär ta ett tag innan det bli färdigt. Vincent fick sitta på filten på altanen och leka lite, dock under uppsikt eftersom altanen ä så spetig och han lär få spetor i händerna om han kryper runt där. Han ä ju inte jätte intresserad av att bara sitt så det blev inte så länge. Annars ha vi tagit det lungt, gått en sväng och tittat på förbi passerande bilar, det kom hela 3 stycken och en buss när vi satt på farstun och fikade. Bussen var den som var roligast.

Mama-tidningen kom igår och de hade med en ny träningsform för att bli av med mamma-magen. Innan jag läste den så tänkte jag det ska jag göra, men efter att ha läst innebar den baa att man skulle få magmusklerna att gå ihop igen. Jag behöver hjälp med att bli av med hänget som ligger framför magmusklerna så det blir att göra något annat för att bli av med det. Tråkigt. Jaja man ska väl äta bättre och träna mer.

För att fira att jag sovit bättre bakade jag kladdmuffins, oj vad smarriga de blev. Det stod i receptet att man kunde frysa in dem, men jag tror inte att det räcker så länge.




   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: