Jag vill inte bli en hönsmamma

Det var inte länge sedan han ställde sig på knä den lille sorken och idag så reste han sig på fötter när han stod på knä vid sin gåstol. Tycker det går lite väl fort. Jag är så rädd att han ska slå sig när han håller på så där för varken knä sittandet och definitivt inte att stä är speciellt stabilt så jag vill hela tiden vara i närheten så att jag kan fånga honom om han skulle ramla. Vill verkligen inte vara så hönsig för att han har ju redan ramlat ett antal gånger och det är inte så himla farligt, men jag vill ändå skydda honom fån allt ont. Ja det går väl inte riktigt ihop och han måste få utforska på egen hand och lära sig av sina misstag. Jag får lägga band på mig.
Vincent har idag fått prova på att äta macka själv och det gick väl inte så bra då han gjorde de till en boll i handen som han inte fick i munnen och en del hamnade på golvet till Sparkys glädje.



Nu är äntligen spjälskyddet fixat och det var inte bara ett snöre som hade lossnat utan 5 och de andra satt ganska löst och kunde gå när som helst. Tyvärr gick det inte att använda symaskinen då det var alldeles för tjockt tyg så det blev till att sy allt för hand. När ändå symaskinen var framme så passade jag på att sy köksgardinerna, innan har de bara varit uppstrukna, och nu hänger de på plats igen.

Gymmet är nu redo för att användas igen så imorgon börjar jag min träning. Det ska bli så skönt för axlarna och ryggen.


Mysigt att rulla runt i solskenet


En påsklilja hann slå ut innan påsken var över

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

men oj ställer han sig redan sorken. han är snabb han.



du är duktig med symaskinen.

2009-04-13 @ 20:39:10
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: