Kontroll

Idag var det dags för 8 månadeskontrollen på bvc. Vincent väger nu 10, 520 kg och är 72 cm, en riktigt bit är vår grabb. Vår bvc tant är lite lustig, när hon kom för att hämta oss kröp Vincent runt på golvet och under tiden vi är på väg till rummet fråga hon om han kryper än. Men hallå såg hon inte det, inte nog med det hon lyckas fråga 3 gånger till om han kryper än. Det verkar vara mycket i hennes huvud. Hon konstaterade också att han har 2 tänder, han fick den andra vid 5,5  månad så de har synts ett tag. Har de inte journalen till att skriva i om hans utveckling. Hon lyckades också antyda till att han väger lite för mycket och att jag inte ska ge så mycket välling, men de 2 gånger / dag är helt ok, och att jag kunde försöka med vatten när han vaknade på natten fast hon ångade sig när jag sa att han vaknade vi 11-12 tiden till att han var nog hungrig och ersättning gick bra. Man blir lite kluven.

Efter bvc besöket åkte vi hem till Linda och Martin där också Nina och Ville var. Det var fullt tjatter på grabbarna, de hade väl en del att berätta då de var så länge sen de sågs och alla förflyttar de sig, antingen framåt eller bakåt. Linda bjöd på mumsigt fika och sen tog vi en promenad för att de små vilddjuren skulle sova. Vincent sov som en stock och jag fick väcka honom när vi kom hem. Efter en tripp till stan för att lämna J sove han nu gott i sin säng.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Astrid

vägde för mycket? Kan så små väga för mycekt? det trodde inte jag.... Skönt att det gick bra på kontrollen.. härligt med lite tänder. Jag tror Nova håller på att få sin 6:e tand.. hon är tidig med sina tänder hon.. Något som jag helst hade sett att hon inte varit tidig med..



kram på er

2009-04-14 @ 20:29:14
URL: http://www.nogg.se/nova08
Postat av: LeeLoo

tråkigt att bvc-sköterskan är så virrig. låter ju riktigt allvarligt. så trist att inte bli sedd eller hörd.. jeje.. kul med en stoor kille i alla fall. Väger för mkt!? mutter

2009-04-15 @ 10:30:17
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: clara

hahaha! Ja du, jag hade blivit galen och skällt ut henne på plats för att hon inte intresserat sig i min lilla prins. :-)

2009-04-15 @ 20:13:44
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: