Att lyckas med matning är hårfin

Ska man lyckas riktigt bra med att mata Vincent måste man ge honom mat innan han blir alltför hunrig. Väntar man för länge är det mest en massa skrik och han vill inte alls äta. Det som gör det lite jobbigt är att han är precis som mig verkar det som, hungern kommer som en blixt utan förvarning. Så nu gäller det att lära sig vid vilka tider han ska ha mat.

Något som var himla skönt var att man nog kan säga att hon sov hela natten till idag. Han fick välling vid 18.30, somnade vid 18.45, gallskrek 19.30 det räckte då att han fick vara i famnen en stund och sen tillbaka till sängen, fick amning 21.30 och sen var det bara napp 01.30 för att sen vakna för dagen vid 05.30-06. så man kan ju påstå att jag fick en god natts sömn. Det lär nog inte gå lika bra i natt då han inte ville ha all välling men jag håller tummarna.

Idag har det varit lönesamtal och det gick väl ganska bra tror jag, får väl se det i april då man får reda på summan. Lite distraherande var det med att ha med Vincent, men vi var ändå övernes om det mesta. Det svåraste var nog att komma ihåg vad jag gjorde det första kvartalet 2008. Jag som knappt kommer ihåg vad jag gjorde igår.

Sen var det en tur på stan med Linda och Martin, vi tog en lunch på McDonlads (igen). Det är ganska skönt att luncha där tidigt då man får plats samt att de har micro och bra barnstolar. Idag har jag handlat till mig själv och inte till Vincent. Det blev två tröjor i vårfärger, känns skönt nu när det bara är vintern. Längtar tills det blir lite varmare och man kan sitta ute och äta och umgås med de andra.


Vincent i väntan på mat


Martin var inte så glad över att vara på McDonalds, men Linda däremot lika glad som vanligt


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Linda

Haha, snygg bild! Morsan bara garvar åt ledsna barnet ;-)



Vi glömde ju avhandla ditt lönesamtal kom jag på när jag körde hem...knas.

2009-02-18 @ 23:18:39
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: