Blip blip

Idag skaffade jag mig blip blip på Coop och prövade den natruligtvis med att köpa en ny nappflaska som också är giftfri, men inte lika svår att dricka ur. Jag kollade på priset som stod på hyllan och jämförde det med vad som stod på blippen, det skillde 10,50 och inte tänkte jag betala så mycket mer, men det behövde jag naturligtvis inte heller. Den nya flaskan fungerar bättre.

Efter att jag introducerat min blip blip så var dags att luncha med Linda och Martin och ställt vi valde var McDonalds, inte helt fel. Jobbigt var det dock att få Vincent att fokusera på maten när han blev matade då det fanns så mycket att titta på. Sen var det föräldrargrupp på bvc och ämnet idag var barnsäkerthet, vi skulle lära oss hur vi gör om de sätter i halsen och det är ju viktigt. Lite fick man väl med sig idag från denna sammankomst, men mest är det tyvärr ganska förvirrande.

Nina och Ville skulle också ha lunchat med oss men de fick förhinder så det blev en fika efteråt och då passade den käre Vincent på att bajsa ner sig vilket inte var helt optimalt då vi var på Ringduvan och de har inget skötbord så det blev lite improviserat bakom bordet med lite skydd och Nina och Linda med hjälpande händer. Man kan se att det är tur att han gör det ibland, bajsar ner sig alltså, så han får använda sina reserv kläder.

Lite röjning av förrådet har också hunnit med efter maten så det känns som det har varit en bra dag. Har kommit på att jag och Vincent måste aktivera oss med andra människor varje dag då han nu är himla gnällig/skrikig och tyvärr sinar tålamodet lättare när man är hemma. Hoppas han snart får tillbaka sitt mer glada jag så jag också kan få ladda lite energi. Massa kramar till Nina och Linda som stöttat mig idag, skönt att jag kan prata med er om allt.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

kramar tillbaks

2009-02-16 @ 22:57:59
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: nina

känner du igen den här: http://elinblogg.blogg.se/2009/february/bakmandag.html

2009-02-17 @ 15:49:47
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, ja det gäller ju att se det positiva med att sitt lilla barn bajsar ner sig själv och alla sina kläder.....RESERVKLÄDERNA.....Smart! :-)

(Ska förresten lägga ut ett litet inlägg med tillhörande fina bilder från den sammankomsten....snart.)



Och du, kram tillbaks!

2009-02-17 @ 23:27:12
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: