Nappflaska

Jag köpte en ny nappflaska till Vincent i fredags och vi hade premiär av den hemma hos Linda och Johan i fredags kväll med välling. Det gick inte så bra då det är en helt annorlunda sugteknik, försökte själv att dricka ur den och efter lite möda fick jag i mig en jätteklunk med välling. Han får nu börja med den och sen häller vi över i den andra så han får något i sig. Det är mycket möjligt att det blir en ny igen.

Annars var det himla trevligt hos Linda och Johan. De gjorde jättesmarrig tacopaj och till efterrätt blev det apelsinkladdkaka. Proppmätt blev jag och sådär lagom dåsig. Jättetrevligt att bara sitta och prata när barnen sov och inte pockar på uppmärksamhet. Vi tänkte på hur det kommer att bli när vi börjar jobba igen och inte träffas flera gånger i veckan, hu hur ska man klara sig.

Vincent har börjat få upp en himla fart med sin gåstol och ska pilla på allt så nu får man nog börja tänka lite mer på barnsäkerhet.

Min förhoppning om att välling skulle göra att han sov bättre stämde tyvärrinte riktigt än. I natt skrek han en gång i timmen mellan 10 och tre och det var inte något som funkade inte ens tutte. Hoppas verkligen det blir bättre i natt.

Nu är det tydligen dags att ta hand om storbajsarn.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

vi får para ihop oss på luncher å sånt i framtiden. men int tänka på det nu, det är lååångt kvar.



så passande att vi ska prata barnsäkerhet i morrn då, på föräldragruppen.

2009-02-15 @ 13:13:31
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

hoppas det vänder & att ni får en bättre natt inatt, trist med en "dålig" nappflaska...

2009-02-15 @ 15:26:22
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: