5 månader

det är vincent idag och det har varit en dag full med aktiviter.
klockan 10 var det teori på babysimmet som börjar imorgon och till j's glädje köpte jag ett par nya badbyxor eftersom de han har ärvt kommer vara för små inom kort. dessa blev av unisex typ som även kan användas om nästa blir tjej utan att j skäms, barnet ifråga bryr sig nog inte. mer om babysimmet skriver jag om imorgon då vi har varit i vattnet.

sen bar iväg till ville, nina och robban. där blev jag bjuden på nina's suveränt goda hembakade valnötsbröd och cupcakes. valnötsbrödet fick mig att tänka på när man var yngre och bodde hemma, pappa bakade alltid bröd och bland annat ett väldigt gott valnötsbröd. då tyckte man det var väldigt tråkigt med hembakt bröd och nu kan jag inte tänka mig något godare bröd. det jobbiga med pappas bröd var att det absolut inte fick ligga i plastpåseutan i papperspåse eller i handduk för detta behöll skorpan. det var just den som var det jobbiga då den var väldigt hård och jobbig att tugga särskilt på morgnarna. tack nina för en trevlig pratstund, du är en vädigt god lyssnare och så omtänksam. jag är så glad att jag lärt känna dig, STOR KRAM. det är så roligt att se de små i sin hemma miljö för då ser man verkligen hur de har utvecklats. ville är så gudomligt söt och han har små knorrande när han är missnöjd inte som vincents gallskrik.

efter det var det dags för 5 månaderskontroll hos bvc. denna kontroll innebär inte bara obligatorisk vägning och mätning utan också vaccinering. vikten är nu 9200 gram och längden är 67 cm. han är verkligen vår lilla tjockis. vaccineringen gick jättebra för idag fick han sin första tandborste och den fick all uppmärksamhet så han grät inte alls. hoppas tandborstningen kommer att gå lika bra. bvc-tanten tror inte det dröjer länge innan medvetet rullar runt, vi få väl se för det är inte lätt med den magen.
   

på vägen hem körde vi inom maxi för att handla lite och sen för tvätta bilen vilket inte var en dag försent. något som är jobbigt när manska tvätta bilen är att köra in den i den lilla hallen eftersom man ska hamna mellan en skena och en upphöjning. jag tror alltid att jag ska köra på något av dem och punktera hjulet, vilket kanske inte är så troligt, men lika jobbigt för det. irriterad blev jag över att någon rökt i det lilla rummet där man väntar, himla äckligt. så jag och vincent fick stå ute med dörren som vindskydd under tiden, brrrr. bilen kommeer nog inte vara ren så länge i detta väder men den är i alla fall fin nu.

väl hemma har det varit ett himla gnäll på honom. vet inte om det är sprutan eller den andra tanden som jag tror snart kommer. nu väntar vi på att j kommer hem och lagar mat.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

oj då hade han passerat 9 kg då. kunde tro det.hi hi lilla tjockisen såååå bedårande är han



det var mysigt att ha er här som sagt. vi trivs i ert sällskap.



fan, jag måste oxå tvätta bilen.

2009-01-12 @ 20:48:05
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: malena

Åh vilken stor kille och en egen tandborste han ser stolt ut över den!!



2009-01-12 @ 21:45:18
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Å grabben växer och är ju riktigt stor nu!



Tvätta bilen ja....har behövt göra det i typ 3 månader nu eller nåt. Det blir aldrig av...Så det var duktigt av er måste jag säga! :-)

2009-01-13 @ 16:57:09
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: