babysim

nu har vi haft vårt första babysimpass i bassängen.
med fördel ska barnen vara utsövda och mätta innan man börjar och utsövd var nog vincent eftersom hur föriktig jag än var vaknade han när jag klädde på honom för att vi skulle åka och jag tänkte att äta kan han göra när vi kommer fram. tydligen hade jag helt glömt bort hur nyfiken han är och äta ville han inte alls göra där då det fanns så mycket nytt att titta på. väl nere i poolen sprattlade han för fullt och ibland var det svårt att hålla i honom för allt sprattel. greppet att hålla honom under magen i mina händer var inte helt lätt, det kändes som han skulle halka ur hela tiden och han lapade vatten hela tiden, kanske inte så konstigt eftersom han inte ville äta. momentet strila vatten över huvudet var något som vincent inte alls tyckte om utan uttryckte sitt missnöje i ett illskrik av hög tonart som han är så bra på. han lugnade ner sig ett tag men att ligga på golvet sen när mamma skulle duscha och klä på sig var ingen hit, men men så fort vi gick till bilen blev han lugn och somnade sött och då var klockan 1 och han sover fortfarande. detta med att simma är nog himla jobbigt för de små.

längtar redan till nästa gång då detta verkligen är kul.

   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: