Blommor

jag skulle gärna överösa mitt hem med blommor, men tyvärr har jag en förmåga att få blommorna att dö. ibland så håller en blomma i ett år och sedan får den för sig att bli ful och bladen ramlar av.
blommor med blommor ska man inte tala om de håller på sin höjd en månad.

fast det finns en som har klarat sig riktigt länge. den fick vi av min mamma när vi flyttade till vårt hus för 3½ år sedan. det är en orkidé och den har blommor för tillfället. det är så vackert och jag önskar att den ville blomma hela tiden istället för en gång per år.
tack mamma för denna fina blomma


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Mamma

Varsågod min lilla flicka. Satsa mer på orkidéer. Lättskötta och blommar länge.Fula,när de inte blommar, men då kan man sätta dem i ett arbetsrum tills nya knoppar kommer. Mina blommar 2 ggr/år minst.

2009-01-05 @ 12:28:30
Postat av: nina

jättefin!

jag älskar orkidéer. suger ju vad det gller blommor, jag med. har därför bestämt mig för att bli grym på en blomma i taget. började med orkidéer och jag tror nästan jag nöjer mig med dem.

när mina inte blommar ställer jag dem brevid någon som gör det så blir det lite trevligare.

2009-01-05 @ 20:06:53
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: malena

Jag älskar med dom har 5just nu men alla blommar inte tyvärr, en har dock 15blommor o man blir glad när man ser dom eller hur??

2009-01-05 @ 20:55:06
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: