Godmorgon

Jag trodde i min enfald att ersättningen Vincent fick igår kväll vid 9 skulle göra att han sov bättre, men inte det. Han sov till tjugo i 10 och sen var det skrik igen så det var bara att gå och lägga sig med honom i sängen och då tog det naturligtvis inte lång tid förrän han somnade. Något som är skönt att han somnade om klockan 5 med napp för sta gången han har accepterat napp på natten på väldigt länge, fast han har ju ammats ungefär 3 gånger innan på natten. Måste snart hitta på ett sätt så han sover i sängen i alla fall ett par timmar för ryggen mår inget vidare av att honom bredvid. Hoppas att det går bättre vid 6 månader då jag kan ge välling.

Igår hade vi premiär för havregröt och det var tydligen lika gott som banangröten och jag gjorde för lite. Jag får bättra mig till ikväll. Första gången han fick potatis så rös han av obehag, men vi provade igen härom dagen och då gick det ner utan problem.

Tack och lov bajsade han inte på hela dagen vi var iväg igår, men det kom på beställning på kvällen och då var det tur att vi var två för hela blöjan flöt fast det hade inte läckt. Man får vara snabb nu med att torka av vid snoppen för han är där med sina händer hela tiden och igår var det på väg att rinna över magen när man försökte torka där bak. I morse bajsade han ner boby innan vi ens hade börjat äta frukost. De kan verkligen bajsa de små.

Vincent har inte riktigt upptäckt sina fötter utan pillar mest på dem när han sitter på golvet. En som verkligen har hitta sina fötter är Linda's Martin och han ser så söt ut när han helt fasinerat tittar på när de rör sig. Vi får väl se om Vincent kommer till denna upptäkt snart.

Nej nu lär väl den lille prinsen vakna snart...


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

ja visst är martin söt när han beundrar sin fötter

2009-01-15 @ 16:03:04
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: