Mammaträff hos Malena

Idag har vi varit hos Malena som bjudit på hembakt bröd och smarriga kakor, tuppkaka och kanelbulle. Det är något speciellt med hembakt bröd som gör att man knappt kan sluta äta det, endast tanken på att på att det ska ner kakor efteråt får en att sluta. Vi som var där var jag, Vincent, Linda, Martin, Nina, Ville, Lee och Wilhelm. Clara och Max kunde tyvärr inte komma, tråkigt tråkigt. Det var som vanligt en massa kackel (kanske därför hon bjöd på tuppkaka, hihi) som berör en väldig massa ämnen. Så här när jag skriver kan jag nästan aldrig komma på vad det är vi egentligen har pratat om men pratat har vi i alla fall gjort.
Jag hade förhoppning om att Vincent skulle somna i bilen hem, men ack så fel jag hade. Eftersom det var sovtid var det bara att dra fram vagnen och på med reflexvästen och ut och knalla så nu sover han gott i vagnen. Det är det smidigaste sättet att få honom att sova och det går oftast bättre än bilen och det är väl himla bra för mig med som bör röra på mig ett par gånger per dag.

Jag får lite konstiga funderingar ibland och när jag körde till Malena började jag fundera på om det är någon regel som styr vilken sida av vägen som vägskyltar står på, de som hänvisar till att in dit ligger det stället (kommer inte på vad de heter just nu men ni förstår säkert). Konstaterade att de kan stå på båda sidorna, men det måste väl ändå vara något som säger när de ska stå på ena och när de ska stå på andra. Jaja inget världsviktigt kanske men det har tydligen fastnat. Kanske ska skicka in den till våga fråga på Rix FM, eller inte.

Dagen till ära har Vincent haft på sig tröja och mössa som han fick av mormor i julklapp.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

Jo det finns regler om vilken sida skyltarna ska sitta på. Min pappa är ju trafiklärare så han blir alltid lika arg när dom satt någon skylt fel. Haha!

2009-01-29 @ 17:01:48
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: catti

då har jag lärt mig något nytt idag

2009-01-29 @ 19:33:00
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

de här med skyltarna har jag ingen aning om, men clara har visst svarat ser jag... Vincent var jätte fin i sina nya kläder! (Jag har en liten bild på honom på min sida också från idag..)

2009-01-29 @ 21:49:13
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker också att han är jättefin (vilka kläder han än har och roligt att du inte tycker att jag köper helt mossiga kläder. Men det kommer säkert att hända om du inte är med själv som smakråd.

2009-01-30 @ 09:51:19
Postat av: Linda

Haha, EXAKT samma fråga har jag funderat över många gånger....Säg till om du får något bra svar på den! :-)

2009-01-30 @ 14:42:25
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: