Mammaträff hos Nina

Då Malenas sambo var sjuk så kunde vi ha träffen hos henne som planerat utan då ryckte Nina in och bjöd oss till henne istället och inte nog med det utan hon lagade stompa till oss också. Stompa är ett bröd som man steker men tyvärr kommer jag itne på vad det var i förutom rågsikt. Jag hoppas jag kan få receptet för det var supergott. Det tråkiga var dock att Clara inte kunde komma då Johan cyklat iväg med bilnycklarna. Det blir så intressanta samtalsämnen när vi träffas och så även denna gång även om det inte alltid är de gladaste ämnen. Ebbe tog bort det allvarliga ibland genom att låta roligt, kommer inte på vad det heter när man gör som han gjorde men de som var där fattar säkert och kanske kan skriva det i kommentarer. Tack för idag tjejer och särskilt Nina som stod för maten.

 Ville och Vincent i djup diskussion
 Somnade sittandes i kökssoffan hos Nina

Linda skulle till bvc idag och efter det skulle jag och Vincetn gå en runda med henne och Martin. Först bar det iväg till Babyproffsen för att Linda skulle köpa nappflaska. Jag skulle inte ha något men det gick inte så bra utan gick därifrån med en åkpåse. Vi behöver i för sig en, men kanske inte riktigt än. Jaja så är det med det. Sen började vi en timmes lång promenad, mycket skönt. Tack Linda för en god pratsund och trevligt sällskap, det är så mycket roligare att gå flera.

                   
Vincent och Martin redo för promenad 

Ikväll provade vi en ny metod. Han var lugn och full matad vid 7 så då la jag honom i sängen och han vände och vred på sig ett tag. Jag var inne två gånger och stoppade i nappen men till slut somnade han vid tjugp över 7. Tjugo över 8 gnällde han lite så jag gick in och stoppade i nappen och han somnade om direkt. Det har inte varit något skrik ikväll och det är jätteskönt. Hoppas han nu söver ett tag till och detta även fungerar imorgon. Jag håller tummarna.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Malena

Haha kommer inte ihåg vad det heter heller men det är ett av favvo lätena.

Tack för en trevlig pratstund idag!!

2009-01-15 @ 21:24:38
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

tack själv.

receptet kommer på bloggen

2009-01-15 @ 21:43:54
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan man inte beskriva det som att göra pruttljud med tungan? :-)



Skönt att Vincent somnade utan större knorr. Allt blir lite enklare och skönare då...!

2009-01-15 @ 23:00:47
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: