Myssöndag

Igår var en dag med planer för hela dagen. J skulle klippas, huset skulle städas, åka in till stan och åka hem till Lena och Jacob så jag hann knappt med att sitta vid datorn. Det var en annorlunda känsla med en del abstinens.
Det vi bland annat skulle in till stan att göra var att åka till Opel och Snicken, men båda dessa stänger tydligen tidit för vid halv 2 var det helt mörkt.

Vi var som sagt hembjudna till Lena och Jacob igår på lite poolbadande och bastande för att avsluta med lite nachos/tacos och lekande. Tony och Maria samt Tonys barn var också där. Det var himla trevligt även om jag hoppade badet då det var lite kallt för Vincent så han kunde inte vara med i. Jag avnjöt istället trevligt samtal med Lena. Jacob är en riktigt lekfarbror så det blev en hel del lekande efter maten och det är ju alltid kul. Sparky fick också följa med och han blev mycket populär hos barnen och dottern konstaterade att de var tvungna att köpa hund idag och hon kunde rasta den på lunchen. Sparky blev bland annat bjuden på kattmat och majs så det gick ingen nöd på honom. Vincent skötte sig exemplariskt och somnade vid 7, ammades vid halv 11 och sov när vi åkte hem vid 12. Han ammades när hon kom hem och somnade om direkt.

Eftersom jag glömde min inköpslista hemma när vi åkte till stan så fick vi även handla i lilla butiken. Jaja bättre än att komma hem utan. Vi träffade även Maria och Sara med familj. Vi bokade om fikan hos Sara till den 26:e så jag inte behöver stressa och känna mig obekväm efter att ha varit på kvinnoklinken.

Jag är himla nervös inför besöket på kvinnoklinken, men det ska väl gå bra.

Buffe kom häromdagen och Ica har ju infört "mina varor" dvs det man har handlar myckt av får man rabatt på. Det går lite och se vad som köps till hemmet. Denna gången var mina varor köttbullar, pesto. baguette, maoam, c-vitamin och fajita sti fry sås. Det känns inte helt nyttigt.

Nej nu får man ta hand om sonen som sitter och vill ha uppmärksamhet.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Anonym

Vilken härlig lör och skönt med en sån lugn Vincent!1

2009-01-18 @ 22:14:23
Postat av: Malena

Blev jätte konstigt där men kommentaren var min!!

2009-01-18 @ 22:29:06
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: