Torsdag

Nu sover min lilla prins efter att få höra om bockarna Bruse och en bit på Dummerjöns. Det är vår nya rutin på kvällarna och det verkar lugna honom mycket.

Det är Vincent's namnsdag idag och han har fått kort från både mormor & morfar och farmor & farfar samt lite kläder från mamma & pappa. Det från oss hade han i för sig fått ändå men nu passade det bra i namnsdagspresent, hihi.
   

Idag har vi inte varit hemma så mycket till Sparky's stora besvikelse. Vi lämnade av J vid båten halv 7 och planen vara att vi skulle åka hem och sova sen, men den planen sprack innan vi körde hemifrån eftersom hunden kräktes i sängen i morse så när vi kom hem var det bara att byta sängkläder och Vincent ville ändå inte sova.
Vid 10 bar det iväg hem till Nina för att hämta upp henne och Ville och fortsätta till hennes vän Sandra och Siri. Vi fick plats med 2 vuxna, 2 barn och 2 barnvagnar i vår bil, himla skönt och ekonomiskt. Vi gick en bahaglig runda i området  där Sandra bor och det visade sig att hennes släkt håller på att ta över området för de verkade bo en i vartenda hus eller hade bott. Det gjorde inte ens något att det regnade lite. Väl hemma hos Sandra blev vi bjudna på örtbulle, fetaostpaj och kakor (kommer inte ihåg vad de hette), mycket smarrigt för en som alltid är hungrig. Vincent fick prova Siri's gå-stol och fattade vinken direkt hur den fungerade, så jag överväger starkt att skaffa en.
   

Hemma hos Nina blev jag bjuden på hennes otroligt goda valnötsbröd och så bjöd jag på den sista biten av kladdkakan. Äntligen är den slut så jag baka en annan.

Sparky blev helt överlycklig av att vi kom hem sen så Vincent har fått titta på med jag har lekt med honom. Han är en riktig sällskapshund som inte alls tycker om att vara själv. Har han tur får han följa med imorgon.

Nej nu är dags för lite tv-tid innan jag ska sova, man har ju varit uppe sen halv 5.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Anonym

Du har då verkligen hunnit en massa idag!! kram

2009-01-22 @ 20:39:21
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det verkade vara en rolig dag för dig och Vincent även om inte Sparky höll med! :-)

Vad stor grabben förresten såg ut när han sitter i stolen och ser ut att öppna boken för att snart läsa själv!



Hmm....ska bli spännande att se vad det blir för kaka nästa gång...Hallon-lakrits kanske??



Och grattis i efterskott på namnsdagen Vincent!!

2009-01-23 @ 09:04:20
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

ni verkar ha haft en trevlig dag, vad roligt att få pröva gåstol... jag ser att det är samma sandra som jag känner till! grattis till vincent på namnsdagen (i efterskott)

2009-01-23 @ 09:59:55
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: