Sol, regn, åska och kalas

Jag och Vincent tog en tripp till stan igår för att inhandla presenter till folk som fyller år. Det var något så fruktansvärt varmt och kvavt, men inte ett moln i sikte. Vi var i alla fall klara redan på en timme med allt inhandlande och begav oss till mitt jobb för att äta lunch tillsammans med Linda. Linda hade med sig lunchlåda till mig också och till det bjöd hon på hemgjord rabarbersaft. Mycket mumsig och billigt. Vincent blev bjuden på jordgubbar och det är ju så gott enligt honom, han äter i för sig mer eller mindre allt.

Vincent fick lite fiskar att ha när han badar i poolen och badkaret


Efter lite inhandlande till (hade glömt handla lite) gick vi hem till kollegan Maria som också är mammaledig. Det kom massor av mammor och deras små bebisar till henne och hon bjöd på rabarberpaj med glass och sambons hembakade bullar i trädgården, mums mums. När vi sitter och diskuterar om och när det kommer att regna så börjar det falla stora tunga regndroppar. Ja det var bara att tacka för sig och sätta Vincent i vagnen, den var ju full med grejor, och springa till bilen. Jag såg nog ganska rolig ut där jag sprang med mina flipflop, de är inte gjorda för det.

Pecis innan vi kom hem såg det ut som att det skulle sluta regna, men innan jag hann stänga av bilen stod regnet som spön i backen. Jag tog ett smidigt (hmmm, är ju inte så smidig) kliv bak till baksätet där jag och Vincent satt och lekte tills det slutat regna. Under denna tid kom det ett par blixtar och det mullrade ordentligt. Det var ganska mysigt att sitt där och lyssna på regnet även om det blev lite varmt efter ett tag.

På kvällen begav vi oss hem till Linda och Emil på kalas, Emil fyller år idag och Linda på torsdag. Tanken var att Vincent skulle somna på vägen dit, men det tyckte inte han utan han fick visa upp sitt leende för alla gäster och äta lite majskrokar innan han somnade gott i vagnen efter en liten promenad. Det var nu fint väder och vi kunde sitta ute vid ett långbord och det bjöds på grillspett, potatis och sallad och rulltårta på planka till kaffe, så himla gott alltihop.

Vincent sov även då vi lyfte i och ur honom ur bilen och jag kunde dessutom klä av honom i sängen utan att han vaknade när vi kom hem. Tro det eller ej men han vaknade inte förrän klockan 5 i morse och då hade han sovit ända sen 8 igår kväll. Jag kände mig pigg när han vaknade vilket behövs eftersom det måste städas idag då min mamma kommer imorgon.

Nej nu ska det städas vidare.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: emma

hihi =)

2009-07-04 @ 08:56:29
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: emma

Förstår så vad du menar så =)

Nej egnetligen är det inte så konstigt att jag gör det så rätt så men i bland önska jag bara att jag slapp må dåligt att jag bara en dag kunna få njuta och slippa veta vad som ligger bakom mig. Men kommer en dag för det med. Kram emma

2009-07-04 @ 08:58:20
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: emma

Ja där ser man fina glas det där =)

Tack. Ha en skön dag nu. Kram Emma

2009-07-04 @ 10:57:48
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Lisa

Söt son du har. =0)

2009-07-04 @ 11:11:09
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du behöver verkligen inte städa för att jag ska komma!!!

2009-07-04 @ 11:55:00
Postat av: Linda R

Så du var också i stan igår? Ja det var verkligen dundervarmt där en stund! Förutom att man blev blöt så var det lite skönt med regnet tyckte jag. Luften blev lite klarare.

Trevligt med kalas och skönt att Vincent beslöt sig för att sova hela natten!

Söta fiskar förresten ;-)

2009-07-04 @ 13:25:36
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: Jennie & Exxa

Tack söta du! :)

2009-07-04 @ 14:04:21
URL: http://www.exxa.se
Postat av: emma

ja det är verkligen fler än vad man tror helt sjukt :/

2009-07-04 @ 14:48:27
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: emma

ja =)

2009-07-04 @ 15:36:27
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: