Rädslor och fobier

Jag har funderat mycket på vad jag inte ska försöka överföra till min son i form av rädslor och fobier. Här kommer en lista på saker jag ska försöka övervinna och inte överföra på Vincent.

1. Den extrema rädslan för alla djur som låter bzzzzz, vill gärna springa skrikandes iväg så fort jag kan oavsett var jag är
2. Fobin för fötter, jag tycker att fötter är fula och ganska äckliga, undantag Vincents då för att de är små och oförstörda. Har svårt att klippa mina egna tånaglar. Har faktiskt önskat mig en fotbehandling i födelsedagspesent av J.
3. Paniken jag känner när det åskar. Hade gärna gått ut och satt mig i bilen varje gång om det inte var så att det känns lite väl töntigt. Ligger maniskt och räknar tiden mellan blixt och muller.
4. Mörkrädd som få och ändå har man bosatt sig på landet utan en gatlykta så långt ögat når. Har svåt att tu hunden när det är mörkt, jättejobbigt på vinterhalvåret. Jobbar på det med att när jag jobbar ta ut hunden på morgonpromenad, går bra så länge han inte skäller åt mörkret för då vänder vi och springer allt vad jag orkar hem

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina

Klok du är som tänker att du inte ska överföra dem och att du försöker övervinna dem så klart.

2009-06-14 @ 14:32:05
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Låter som en bra idé. Hoppas att du lyckas. =)

2009-06-14 @ 15:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: