Mera Skåne

Ja nu blev inte vistelsen i Skåne riktigt som vi hade tänkt oss. J blev jättedålig på fredag en och låg i sängen hela dagen med hög feber, frossa och ont i halsen, den lilla stackarn.

Jag och Vincent fick därför åka ensamma till Sandra och Alwa på fredagen. Sandra hade gjort pannkakor vilket vi mumsade i oss med grädde och sylt. Det är inte helt lätt att få prata när det finns en snart 2-åring och en 7-månaders i närheten, men lite blev det och det är spännande att höra om hennes tvillingar i magen som är beräknade till mitten av maj. Fin var hon också med sin stora mage. Vincent var inte på topp rikitgt heller och ville inte sova så det var ganska mycket gnäll från hans sida. Det var i alla fall mycket trevligt och det är tyvärr alldeles för sällan som vi träffas.

På lördagen skulle hela familjen till min pappa i Småland, men återigen blev det bara jag och Vincent som fick åka de 10 milen till pappa själv. Vägen dit gick utan problem och Vincent gnällde bara de sista 10 minuterna. Vi blev bjudna på lyxlunch med färsk röding i en kantarellsås, smarrigt smarrigt. Min pappa är rätt skäggig ooch det skrämde nog Vincent en del för i början skrek han bara när pappa tittade på honom, men efter lite mammamjölk var allt bra igen. Vägen hem var inte lika rolig då den lille Vincent skrek i en halvtimme och somnade förrän jag stannat för andra gången och puttat i nappen, ville inte stanna var som helst då det var kolsvart i de småländska skogarna.


Söndag och hemresedag betyder som vanligt lunch med min farmor och farfar och komma därifrån fullproppad med mat i magen och också denna gång blev det bara jag och Vincent. Farmor och farfar är mycket glada för sina barnbarns barn och det var en massa gull med Vincent och han var glad för att så mycket uppmärksamhet.





Mamma har passat upp på oss jättemycket, lagat mat så att vi inte gått hungriga och diskat efteråt. Själv har jag gått och lagt mig vid 8 då Vincent har lagt till med den fula ovanan att stiga upp vid 5 och då har nätterna också varit lite oroliga. I fredags vaknade han 4 och ville inte alls somna om så det vara bara att gå upp och göra frukost.



Vincent har också kommit på attt man kan banka och det är super. Han fick sitta vid pianot och det var roligt roligt, låter ju massor.




Nu är vi hemma igen och det är mycket skönt på sitt sätt även om det är kul att träffa familjen.

   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: