Jaga katt

Jag fick reda på min nya lön idag, nöjd är jag inte men inte heller missnöjd. Det var dock mer än jag trodde och det gjorde mig glad. Ny tid för medarbetarsamtal bokades också in, så jag kommer snart igen. Vi var på jobbet lite tidigare än vad mitt möte började så vi kunde pata med folk och fika i lugn och ro. Både dom och jag räknar ner till nar jag kommer tillbaka, fast av olika anledningar. Vincent var lite blyg mot vissa och började til och med gråta, men hos mamma var allt bra. Han har väl kommit in i någon fas.

Sen bar det av hem till Malena och Ebbe. Jag blev bjuden på macka, kaffe och sockerkaka, mums mums. Det är så mysigt att vara hemma hos dem och Vincent och Ebbe kan röja runt hur mycket som helst känns det som. Trevligt att sitta och prata om ditt och datt. Vincent blev överöst med kramar av Ebbe, han såg mest fövånad ut. Mesta dels av tiden verkade gå ut på att ha samma leksak, den är tydligen den bästa. Vincent kom i kontakt med deras katt Elvis, som är så snäll att han kunde dra ner huvudet i knäet på sig utan att den gjorde något. Sen var den dock inte lika road av Vincent utan gick mest undan och Vincent kröp efter och tyckte livet var toppen. En gång till fick han tillfälle att klappa katten och det bestod då av att dra den liggandes i bakbenen. Stackars kisse även om han är lite dumsnäll. Katterna hemma flyr fältet så fort Vincent tittar på dem och han är ju inte så varsam med dem. En promenad ner till havet hann vi också med, det var riktigt jobbigt att gå tillbaka då det nästan baa var uppför. Tack Malena för en trevlig dag, så kul att träffa er.


Kramkalas


Vad ska vi laga för något


Bula och boll


   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Vilka härliga kockar vi har

2009-05-07 @ 20:19:10
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter som en härlig dag! Vad Ebbe har växt ser jag nu, det märks så tydligt när man inte sett dom på ett tag.



Men du, shit vilken snygg blogg!! Vilket lyft! :-)

Nu blir jag också sugen på att ta tag i det där med bloggdesign...Men var får man tiden ifrån??

2009-05-07 @ 21:10:29
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: nina

Va kul de verkar haft småkillarna. Ja å ni med.



Vilken cool design. Nästan lika cool som dess ägare.

2009-05-07 @ 21:22:09
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: clara

ja det var en riktigt cool blogg måste jag säga!

2009-05-08 @ 09:00:34
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: