Jag ser det snöar, jag ser det snöar

Denna lilla säng stämde jag och en kollega upp i när vi tittade ut och såg att små vita flingor dalade ner från skyn. Alla vara inte lika glada för att det snöade eller för vi sjöng. Tycker det är mysigt med snö och det gör ju att vintern blir lite ljusare och mysigare.

Tråkigt är att vi inte fått på vinterdäcken än så hemfärden gick lugnt och försiktigt med en lång rad bilar efter mig. På grund av detta valde jag att inte åka på syjuntan ikväll då jag inte vill riskera något, tråkigt men det kommer fler gånger. Nina, som också stannade hemma av samma osak, och jag får väl ta en egen juntaträff.

Vincent börja klättra mer och mer och idag skulle han upp i soffan.
Med samma tålamod som mamma så går det såhär, tur att det inte är långt till solsken.


Nej nu är det nog snart sängen för jag är sååå trött.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Amanda

Visst är det mysigt med snö. Hela charmen med vintern är ju snön tycker jag. Annars kan det vara.

Jag vill ha lagom många minusgrader, sol och ett rejält snötäcke. Gärna lite rimfrost i träden också. DÅ är det vinter enligt mig. :)



Vi hade också stora flingor som dalade utanför fönstret här idag. men ingenting som har stannat kvar på marken. Än så länge iaf.



Kram

2009-11-04 @ 19:55:27
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lotta

Här har vi oxå sjungit den visan.

Men klättrat i soffan har i inte gjort...

=D

En bestämd pojke verkar det vara.

Det är bra, det har man nytta av senare i livet.

Krame

2009-11-05 @ 06:32:38
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: