Namngivining

Nu är vi hemma från vår lilla resa till Skåne. Det har itne va någon vila alls och jag känner mig trött, så det är skönt att vaa hemma idag. J har varit på utbildning nu på förmiddagen så jag har är hemma med Vincent.

Även om det har varit en ganska stressig helg har det var i kul att träffa en massa släktingar. I lördags var vi hemma hos min famor och farfar och åt lunch. Vincent ville aldrig sluta äta farmors currykyckling, vårt lilla matvrak. Det blev också en liten snabbvisit på stan, men då det regnade hela tiden var det inget mysigt att strosa runt, så det blev bara det vi var tvungna till dvs present till Elis och då hittade vi också en julklapp till Vincent.




På eftermiddagen kom syster med familj och Damians mamma. Första gången jag träffade henne då hon bor i Wales och hon var jättetrevlig. Vi gjorde ordning lokalen där vi skulle vara på söndagen, eller rättare sagt de andra gjorde det medan jag och J underhöll barnen på en lekplats. Det blev en tidigt kväll sen då alla var trötta efter resande.





Igår var det då dags för namngivningscermoni för systers minsta Elis. Det var en hel del som skulle fixas och trixas med och dessutom ska man underhåll alla barn så de är på gott humör. Vincents sovei ubbade lite med tanke på klockomställning men han höll humöret uppe när det var dags för cermonin. Medan jag stod framme med Ulrika och hennes familj och höll i Elis så sprang J runt och höll koll på Vincent så det blev inte så många kort tagna.
Det var en fin cermoni och Elis kröntes med blomsterkrans och Mathilda sjöng sånger. Efteåt bjöds det på exotisk buffe och natuligtvis kaffe och kaka samt en helt underbar kolatårta.

Vi kunde "tyvärr" inte stanna och hjälpa till med städning och diskning då vi skulle med båten hem. En helt slutkörd Vincent sov hela vägen till båten, 3 timmar. Skönt för oss även om det var lite svårare att få honom att somna om på båten sen.


Söta Elis


Söta Mathilda




   K O M M E N T A R E R
Postat av: Lotta

Det verkar ha varit en fin cermoni!

Förstår att ni är trötta efter en intensiv helg.

Vila er nu.

Kramen

2009-10-26 @ 17:10:54
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: