Igår och idag

Igår hade Vincents farmor och farfar fått semester från Vincent vilket betydde att han skulle tillbringa dagen med sina tråkiga mamma. Nu var inte mamma så tråkig då vi åkte hem till Nina och Ville och spenderade dagen hos dem. Vi målade med penslar och fingerfärg, skoj tyckte Vincent, åt lunch och lekte ut i sandlådan och med draken och gungade. Det var mycket mitt, mitt, mitt, men inga större incidenter mellan Ville och Vincent. Även om Nina hade en dålig dag så hade vi mysigt och det hjälpte mig att överleva dagen.





Imorgon är det Vincents födelsedag. Han blir 2 år, helt otroligt vad tiden går fort. Jocke och jag har letat presenter i stan medan Vincent har varit med farmor och farfar. Vi hittade inte riktigt vad vi letade efter även om vi inte visste vad vi letade efter, men några presenter kom vi hem med i alla fall. Efter en snabblunch vid Rusta, en fransk hot dog och en cola, så åkte vi ner till MVC. Det är första kontrollen sedan inskrivningen vilket känns som en evighet sedan det var. Allt såg bra ut tills värdet för plasmaglukosen visade sig då det låg över det värde som de godkänner. Detta beror troligtvis på cola till lunch (ska aldrig mer dricka läsk innan MVC-besök), men det innebär att jag måste göra en glukosbelastning på måndag morgon. Jaja det är ju bra att de tar saker på allvar. När jag berättade om mina sammandragningar jag fick när jag stressade på jobbet så sa hon till mig att jag måste ta det lugnt för vi vill inte att bebis ska titta ut tidigare och skrämde upp mig med att kommer bebis innan vecka 32 så blir det Linköping, ska inte stressa mer på jobbet.

Nej nu är vila som gäller innan det ska firas ordentligt imorgon.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Just det försökte dom skrämma mej med oxå....och Grattis till vincent i morgon!!

2010-08-11 @ 21:02:54
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nej inte stressa inte stressa!

Å inte dricka cola före mvc besök.



Grattis till V i förskott!

Kram

2010-08-11 @ 21:12:07
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: