Svinkoppor (?) och internetlöst

Äntligen har vi fått tillbaka vår internetuppkoppling och telefonen funkar igen, båda har varit döda sedan igår. Man känner sig lite låst utan internet.

Jag är från och med imorgon helt sjukskriven och tanken var att jag igår och idag skulle rensa upp på mitt jobb i lugn och ro. Nu blev det inte alls så då de ringde från dagis vid 8 och sa att de misstänkte att han har svinkoppor, eftersom det tydligen går på dagis. Det var bara att sätta sig i bilen och hämta upp den lille sorken som var mäkta förvånad över att jag kom då det var alldeles för tidigt men samtidigt väldigt glad. Hans allmänn tillstånd är inte det minsta påverkat utan han har lika mycket energi som vanligt, tyvärr kan inte jag riktigt göra så han får utlopp för den, men jag kämpar på.
Idag fick han vara med pappa på jobbet några timmar medan jag rafsade ihop och försökte få ordning på jobbet. Lite väl stressande och mycket sammandragningar, men det gick.

Svinkoppor är grymt smittsamt så jag har bytt sängkläder varje dag och byter hans handduk 2 gånger om dagen. Han får tvätta händer och ansikte med tvål och vatten innan och efter varje måltid och idag har vi även rengjort med alsolsprit allt för att bakterierna inte ska få fäste. Tycker det ser bättre ut idag och hoppas det går åt rätt håll, men det är bara att vänta och se hur det har utvecklats sig till imorgon.

Verkar som min premiär på vattengympan efter sommaren får skjutas upp en vecka, jag som har längtat så, men det är inte så mycket att göra åt den saken.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh nej svinisar. Ja det kan ju tydligen även små söta griskultingar få.

Snart ligger du där i bassängen som en liten elefant och snurrar. Va mysigt.

Kram på dej

2010-08-31 @ 21:05:40
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: clara

Det är inte klokt va mycket skit dom åker på! Skönt att du blivit sjukskriven fullt ut nu så du kan ta det lugnare. Säger bara "big girls you are beautiful" ;-)

kram!

2010-08-31 @ 21:13:39
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

stackare, hoppas han kryar på sig

2010-09-01 @ 19:02:28
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: