Våldsam

Vincent har börjat bli mer våldsam och slåss när det itne går som han vill, vilket det gör titt som tätt. Att han slår på saker är väl en sak men nu har han även börjat slå på oss. Idag fick jag mig en ordentlig smäll på kinden och jag försöker tackla det hela med att lugnt och sansat säga till honom att så får man inte göra. Det tar oftast bara en liten stund sen vill han kramas istället och det är betydligt trevligare.

Idag mår han mycket bättre och händer det inget under natten så blir det dagis imorgon. Det svänger härligt snabbt med den killen.

Från och med imorgon jobbar jag nu 50% och det ska bli skönt och förhoppningsvis hjälper det lite i min vardag. Nu håller jag bara tummarna på att Försäkringskassan går med på min sjukskrivning.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Louise Emmerfors

Hej!

Kikar in här ibland och läser din blogg som jag tycker är bra och trevlig!

Känner igen det här med våldasmhet. Alfred har också börjat slåss på oss och även bitas. Han kan bli helt vansinnig för något som jag inte har uppfattat (det kan gå på två microsekunder) och börja gapa och skirka och även slåss. Han vill också kramas efteråt. Tycker väldigt synd om honom när han blir så arg för man ser vekligen frustrationen i hans ögon över att han inte kan förmedla sina känslor med ord. Vad bra att du försöker vara lugn, det försöker jag med men har faktiskt skrikit rakt ut någon gång då han satt tänderna i mitt nyckelben och bitit, aj aj.

Håller tummarna för att FK ska godkänna din sjukskrivning. Jag var sjukskriven större delen av min graviditet och hade som tur var ingen problem med FK, önskar dig samma tur!

Kram Lollo.

2010-07-28 @ 19:58:11
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jaså en smockutdelare till... det gäller att vara snabb å ducka.

Håller tummarna jag med.

2010-07-29 @ 18:11:16
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: