Tvåårstrots?

Malena skrev på Facebook att Ebbe har tvåårstrots och det fick med med ens att tänka på Vincents humör och efter att ha läst lite om detta så börjar jag inse att det är nog det han har.

Detta medför ju också att vi kan söka information om hu vi ska hanskas med honom när han får sina vredesutbrott och få honom att känna sig trygg. Tydligen är det vanligt att ban får utbrott när de inte lärt sig tala riktigt och då har svårt att få fram vad de vill och det passa in på Vincent, bland annat. Det känns som det är mycket annat som tyder på att han hamnat i tvåårstrotset.

Syster gav mig en bok för ett tag sen, "Somna utan gråt". Den ska hjälpa en att få sitt barn att sova hela nätter utan gråt och stök. Den inleder med att kolla om 2 saker passar in på mig som förälder, 1. "jag känner mig desperat och vill få mitt barn att sova bättre" och 2. "jag vill inte låta mitt barn gråta till sömns". Kunde inte passa in bättre på mig så nu ska det läsas.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Säkert är det det din son har med. KOm bara ihåg att det är viktigt att bekräfta att du ser att han är arg och ledsen och att han faktiskt får vara det med. Så kan man kramas när allt är över.



Och jag lovar dig det går över låt honom vara arg ifred det vill man ju själv ibland. Hoppas ni hittar en lösning och jag tar gärna emot tipps hur ens eget tålamod skall palla

2010-03-22 @ 20:10:53
Postat av: clara

Jo trots kan man bli mer eller mindre galen på. Där vi märker tydligast på Max är att det inte kommer tårar utan han bara spelar ledsen.

Du måste uppdatera om hur det går med sömnen, spännande! Hoppas att det funkar för er!

kramar

2010-03-23 @ 09:41:40
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja trots det har vi en hel del av här med.



Hoppas du får några bra sovtips. Dela gärna med dej!



Ses i morgon. Ska vi käka på Borgen?

2010-03-23 @ 11:11:13
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Borgen blir toppen, 11.45?

2010-03-23 @ 12:27:38
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: