Besök på förlossningen

I morse hade jag itne känt nåra fosterrörelser sedan lördag eftermiddag och den ville inte besvara mina puffar och stök på utsidan. Så efter lite påtryckningar från Jockes sida ringde jag förlossningen och de bad mig komma ner. Mamma lämnade vi av vid båten och fortsatte sedan till förlossningen. Jag blev med ens lugn när de kopplade på CTG då jag kunde höra bebisens fina hjärtljud. Vincent var till en början blyg, men det tog inte lång stund innan han röjde för fullt och sprang fram och tillbaka mellan rummet jag låg i och dagrummet där leksaker fanns. Efter en timme vad de nöjda med CTG kurvan och då väntade besök från läkaren och ett ultraljud, eftersom jag inte visste hur lång tid det skulle ta fick Jocke och Vincent åka iväg och hitta på andra bus. Ultraljudet såg bra ut och det var gott om fostervatten och jag fick se att den låg med huvudet upp och inte ner som jag har trott. De vet inte rikigt varför jag inte har känt av bebisen, men de kunde inte se att något var fel och jag fick åka hem. Senare under dagen har den kommit igång med sitt vanliga rörelsemönster så den tog väl bara en väldigt lång paus.


Både Jocke och jag har vairt trötta idag, men Vincent har röjt järnet och innan maten blev det en sväng ute för att rasa av lite energi. Jag försökte filma när han cyklade, men han var inte på humör just då tydligen. Han är faktiskt riktigt duktig på att cykla och han vill cykla massor. Tyvärr är inte vårt underlag det bästa så det går lite trögt här hemma, bättre går det på dagis.




Mammas sötnos

Vi har utökat hans DVD-filmer med Cars (Bilar) och idag hoppade han runt av glädje när vi skulle titta. Han sitter tyst och ganska stilla och tittar helt trollbunden av bilarna. En riktig hit för alla.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

åh den där känsla känner jag igen, fy va jobbigt det är när man inte hittar några rörelser!! Skönt att allt var som det skulle iaf!

2010-10-04 @ 11:28:40
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: