Brunt bara för killar?


Detta är dagens outfit

Emilia och jag har varit på läkarkontroll idag och läkaren (kvinnlig) kallade Emilia för honom och jag påpekade att hon är en tjej. Jaha svarade läkaren då har hon en äldre bror eftersom hon har bruna byxor. Det har hon ju i för sig, men jag trodde inte att brunt var en killfärg. Blev lite ställd och svarade läkaren med ett enkelt jo det har hon. Underligt att färger spelar så stor roll när de är små, men inte har någon betydelse när de blir lite äldre.
Hon klarade kontrollen galant och hon var glad under hela undersökningen, 5130 gram och 55 cm.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

Men god morgon till den doktorn! Ja va fan säger man, stackars henne som tror så.... kram

2011-01-05 @ 20:37:30
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Frida

Brunt är en underbar färg på barn, såväl kille som tjej. Ja Felix fick en rosa tvättmaskin idag, är han tjej då?

Undrar hur doktorns barn (om hon har några) är klädda. Strikt blått och rosa?

2011-01-05 @ 20:57:35
Postat av: Ida

Håller med om att bruna byxor är könsneutralt men till läkarens försvar, så är ju kläderna på bebisar det som gör att man ser vilket kön det är. Jag hade kunnat ta på mina tjejer bruna byxor men hade valt en flickig tröja och strumpor. Givatvis är det upp till var och en vad man vill ha på sina barn men hur många hade klätt sin bebispojke helt i rosa eller klänning?!?

Jag tycker att det är värre att många leksaker är "könsfärgade". Fanns det t ex ngn annan färg än rosa på tvättmaskinerna?

2011-01-06 @ 12:01:23
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ida: Jag klädde gärna min bebispojke helt i rosa.



Tycker det är lite roligt när folk gissar fel. Varför gisa överhuvudtaget, man kan ju inte se vilket kön bebisar och barn har. Lika bra att fråga eller säga bebisen.

2011-01-06 @ 12:29:09
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: