Sömn

Sömn är verkligen en lyx för småbarnsföräldrar. Denna lyx får jag tyvärr inte njuta massor av. I natt vaknade Emilia vid kvart i 2 och ville ha mat och när jag väl fått henne att somna om vilket tog en timme så vaknade Vincent. Han var helt besatt i att det skulle vara jag som skulle få honom att somna om, så jag tog över från Jocke efter ett tag (kunde ju ändå inte sova). Efter mycket om och men för att få honom att somna så vaknar Emilia igen och vill ha mat, vilket är ovanligt för det brukar räcka med en gång per natt, så då tog jag med henne in på Vincents rum då han inte hade somnat ordentligt. Klockan blev närmare 5 innan jag somnade och sen vaknade Emilia halv 7 och tyckte det var morgon och dags att gå upp.

Känns lite typiskt då jag denna dag hade tänkt änga mycket tid åt studierna, men det blev fm i sängen med Emilia. Jag måste vara människa när Vincent kommer hem från dagis också.

Funderar starkt på att baka när Vincent kommer hem för att muntra upp mig själv och förhoppningsvis honom.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Clara

huuu jag säger bara huuuu.

2011-01-21 @ 14:44:30
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: