Vårtecken och motion

Den första blomman har nu kommit upp i vår trädgård och då känns det verkligen som vår.


En liten krokus mitt i gräsmattan

Nu när det börjar bli varmare har jag gett mig katten på att jag ska komma i ett par andra jeans än gravidbyxorna. De börjar kännas lite tjatiga och inte så roliga och nu är det ju faktiskt över 4 månader sen jag var gravid. För att jag ska nå mitt mål så ska det nu promeneras när Vincent ska hämtas från dagis, ja i alla fall när vädret tillåter. Idag tyckte jag att vädret tillät det, men det var när att jag vände då det var motvind from hell, men jag stretade på och kom till dagis genomsvettig. Det är i för sig bara lite mer än 2 km till dagis fast med den extremt otränade kropp man har så kändes det som 1 mil. Trevligare var promenaden tillbaka med en tjattande unge och medvind.


Vincent var mycket nöjd med att åka vagn hem

Lillsnuttan har blivit en liten tjatulla och snackar mest hela tiden. Hon kan sitta och tjattra i bilen en bra stund innan hon somnar när man kör. Hon är en riktigt nöjd unge förutom på kvällarna och ibland glömmer man nästan bort henne då hon inte påpekar att hon vill ha uppmärksamhet. Hon tycker inte det är så kul att ligga på rygg utan vill ligga på mage, men då hon inte ännu behärskar tekniken att vända från rygg till mage blir det mycket frustration då fast hon måste ju träna så det får minsann bli en del rygg i alla fall.


   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: