Nya livet

Ja då var mammaledigheten slut för denna gång. Känns lite underligt att börja jobba igen, men det är samtidigt skönt. Mitt nya jobb verkar vara toppen (svårt att uttala sig när man bara varit där i 2 dagar) och kollegorna likaså, har redan gått med i fikagruppen på fredagar (det fanns en fruktsalladsgrupp också verkade det som, men det är inget för mig). Jocke började sin pappaledighet med att ta Vincent till tandläkaren, 3-årskontroll, och det gick vän inte så värst bra, ville inte öppna munnen, men han hade i alla fall fina tänder enligt tandläkaren.

På Emilia har det ploppat upp två tänder och det verkar vara två till som snart kommer fram så jag vill definitivt inte stoppa in mina fingrar i hennes mun. Vincents humör är ine på den bästa sidan och han gnäller som bara den om allt. Det är så att man blir alldeles galen av att höra honom, hoppas det vänder snart för det är inte roligt att göra något med honom.

Imorgon är det jobb så man ska väl snart sova så man är relativt pigg, jag envisas med att ta Emilia på nätter trots att jag jobbar. Snart kanske jag fattar att Jocke också kan ta henne.




provar pottan


man kan stå i en liten glasslåda

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Liselote

Åh vad stor hon blivit, och vad lika de är! Hppas det känns bra att börja jobba. Lite svårt för mig att få ihop junta nu när man jobbar hela dagarna och ska avlösa D med bus o lek när man kommer hem. Vi ses. Kram

2011-09-04 @ 21:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: