Hugga gran (kopierat från Nina)

Läste precis i Nina's blogg att de hade varit ute och letat efter gran. Det är så mysigt med gran som doftar gott samt allt skoj man får hänga upp i den. Det får mig osökt att tänka på förra året då vi firade jul här och jag skulle hugga gran med min vän Linda och hennes bror. Först skulle man hitta varsin gran och bara det är ju inte lätt, för den måste vara fin, men till slut hittade vi varsin. Jag en lite mindre och Linda en ganska stor. Japp tänkte vi då var det att traska tillbaka till bilen med våra fynd och så började vi gå. Men ack så lätt var det inte, när vi kommit till samma ställe för tredje gången insåg vi att vi var vilse och endast gått i cirklar, även då vi försökte att inte göra det. Jag tyckte ju i för sig att de skulle hitta eftersom det är deras morbrors skog, fast så var det tydligen inte. Förslaget kom att vi skulle ringa Lindas pappa som kunde komma och tuta, Linda tittar på sin bror och säger, "du får ringa", svaret blir "jag har ingen telefon" och på detta svara hon "inte jag heller". Varför åker man hemifrån utan mobil? Här kom jag in i bilden för jag hade med min, så Lindas pappa kom till slut till vår undsättning där vi stod som tre vilsna själar. Att hitta gran tog en halvtimme och att komma ut från skogen tog en och en halvtimme. Jag trodde inte man kunde gå vilse i en liten skog i Lokrume. Nästa gång jag ska hugga gran gör jag som Hans och Greta, inte brödsmulor dock.

Jag är tyvärr inte så bra på att återberätta men ni får ta det som det är.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

ho ho ho, det var som fan. gick ni vilse era stacklar. tur ni skippar gran i år då. Vincent skulle nog inte uppskatta om mamma gick till skogs aå länge.

2008-12-14 @ 17:57:33
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: