Barnsäkerhet

Jag blir inte riktigt kolk på det här med barnsäkerhet. Man ska sätta för så de inte kan öppna lådor, skåp och hindra dem från att utforska saker. Men när slå de sig oftast jo när de ramlar och jag kan ju inte vara med hela tiden och hjälm känns lite överdrivet. Vincent han fösöker nu stå och med hans rangliga ben går det inte så bra, jag försöker ha honom under uppsikt så jag ser nä det är på gång, men idag missade jag helt och när jag ser honom står han mot spisen och håller sig i det nedersta handtaget och försökte få tag i det andra handtaget. Inte helt stabilt. Jag vill också att han ska lära sig vad som är ok och inte och inte behöva plocka bort allt som han inte får röra. För jag tycker det är tråkigt att man ska behöva tömma halva bokhyllan bara för att han inte ska äta upp dem. Det här med lås för lådor och skåp kommer jag naturligtvis att använda där det finns farliga grejer typ under vasken. Jaja jag hoppas jag kan följa min egna önskemål.

Eftersom vi har varit hemma hela dagen har det varit lugnt här och Vincent har sovit bra och länge. Han somnade för natten för en stund sedan utan att ens krångla med att ställa sig på knä och skrika. Nu hoppas jag på en bra natt också.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

visst e det hopplöst det där med barnsäkerhet, känner precis som du... suck.

2009-04-23 @ 22:06:13
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hejsan! Hoppas du haft en trevlig en trevlig kväll.

Glöm inte anmäla dig till tävlingen på min blogg. :)



kram

2009-04-23 @ 22:38:38
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är trixigt det där med säkerheten...Men jag tänker som du, vill inte behöva sätta alla saker i hyllan längst upp utan han ska veta vad man får röra och inte. Men som sagt, farliga grejer ska förstås in bakom lås och bom!

Men söt var han iaf, på sin lilla filt :-)

2009-04-23 @ 22:56:23
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken trevlig blogg

Något jag kommer forsätta att besöka

Hoppas du mår bra =)

2009-04-24 @ 20:38:15
URL: http://missadolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: