Denna snö

Jaha då snöar det igen och inte bara det utan idag blåser det också vilket gör att man verkligen inte känner för att gå ut. Börjar bli trött på snön nu, den är väl trevlig i slutet på november och i december då det är mörkt och tråkigt, men nu är det ju ljust ganska länge. Fast man ska väl vara glad att barnen får snö på sportlovet.

Igår var vi och tittade på ringar och hittade ett par jättefina, stål eller titan (kommer inte ihåg vilket) med en guldrand i och sten till mig och två guldränder till Jocke. Björn som hjälpte oss med ringarna tyckte det var väldigt konstigt att jag lät Jocke bestämma vilken typ av ring, men jag vill ju att han ska känna sig bekväm i den och jag tycker själv att jag passar i de flesta, sen tittade han konstigt på mig när jag ville ha den lilla stenen vilket tydligen inte är helt vanligt. Tanken var att vi skulle byta ringar nu på lördag, men vi får se när de kommer och kanske får vi flytta på den dagen då vi byter. Det kändes himla vuxet och definitivt att titta på ringar.

Efter detta var det dags för bad på Geab-badet, Mia en av mammorna jobbar där och kan hyra det. Det är också där vi går på babysim. Det var himla mysigt att plaska runt med de små och Vincent verkade mycket nöjd med att få plaska utan krav samt att pappa var ju med. För att vi inte ska rucka på Vincents rutiner hoppade vi fikan efteråt och körde hem.




Vincent och Martin vill ha samma leksak


Linda badade inte utan var paprazzi på land


Ville verkar nöjd med badet


Badkrukan Max


Mia och Irma. Vincent och Irma är babysimpolare också

Resten av dagen var som ett töcken då min mage ballade ur natten till lördag och fram till middagen vid halv 8 hade jag endast fått i mig ett gäng knäckebröd, lite fil och Cola. Med denna näringsrika kost hade jag då ingen energi alls och kände mig rätt hängig. Såg de två första bidragen på Melodifestivalen sen somnade jag gott. Tack och lov har mage gått tillbaka till sitt vanlig jag idag. Tror det blev för mycket kaffe i fredags, att jag aldrig lär mig.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

då är otrolig catti, sååå positiv. ingen människa kunde ju fatta att du har ont i magen, glad å trevlig som alltid. du måste ju klaga lite oxå. eller, det måste du ju verkligen inte. men du fåååår gärna.

du är en lite av en förebild.

ta det nu lugnt med kaffit.

kram

2009-02-22 @ 12:21:44
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Som Nina skriver, kunde aldrig gissa att du hade ont i magen! Det var synd om dig, skönt att det är som vanligt igen nu då!

2009-02-23 @ 00:00:30
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: