Melodifestivalen del 1

Som så många andra (antar jag) måste jag ju skriva mina åsikter om årets melodifestival.
Del 1 som gick av stapeln igår var helt klart inte något vidare, men vi hade för oss att det var likadant förra året med första tävlingen.
Det skrivs så mycket om de nya reglerna och att det är rörigt och jag kan inte mer än hålla med. Mycket underligt att man kan både gå till andra chansen och bli den internationella juryns favorit, då får man ju två chanser. Dessutom var det inte en låt som fått mina poäng alls, passar inte alls i schlager sammanhang samt att jag har svårt för henne överlag. Förra gången hon var med såg det ut som hon skulle krysta ut ungen mitt på scenen, hmmm.
Tycker lite synd om Marie som faktiskt inte hade en så dålig låt att inte få komma vidare, det är väl inte bara den internationella tävlingen som gäller. Känns som de bara fokuserar på då det gått så dåligt de senaste gångerna.
Vad det gäller de andra så var det väl inte något som föll mig i smaken såhär när man precis har hört dem, men det kan ju ändra sig.

Ja nu kan man bara hoppas på att de andra deltävlingarna har bättre bidrag.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: LeeLoo

jag håller nog med dig i det stora hela, har kladdat ner lite jag också om det på min blogg...

2009-02-08 @ 21:01:56
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: