Vincent 6 månader

Idag är Vincent 6 månader gammal. Det känns inte som att det gårr 6 månader sedan han kom utan mer som att han alltid varit här. Tänker man tillbaka på vad som hände för 6 månader så blir jag både glad och ledsen, den där förlossningen har satt sina spår och ju mer jag tänker på den ju mer inser jag att jag nog inte bearbetat den färdigt, ska ta mig i kragen och prata med något proffs om den så ska det väl kännas bättre.

Tanken med idag var att Malena och Nina samt deras söner Ebbe och Ville skulle komma hit på besök, men så blev det inte utan istället åkte jag och Vincent till Malena då Nina hade ont om bensin och Malena inte tycker om att köra när det är snö. Naturligtvis tog jag med mig kladdkaka. Denna gång var det en blandning av dumlekakan som kaka och på var det nöttäcket, inte alls dumt. Hemma hos Malena lekte grabbarna och var något småsvidiga. Det är så kul att komma hem till Malena och jag trivs väldigt bra i deras kök och naturligtvis med Malena också och idag var första gången jag på toaletten hos dem och den är himla fin, badrummet i helhet inte bara toaletten. Vi fick också träffa sambon Conny och det är alltid kul att få ett ansikte på någon som det ofta pratas om. Han kom hem med semlor så sötbehovet är ordentligt stillat idag.
 Kladdkakan

 Vincent försöker äta upp Ebbe

  
Vincent provar majskrok för första gpngen först lite skeptisk sen vill han bara ha mer

Därifrån åkte vi till Ica Maxi för att möta upp J och veckohandla. Idag skulle vi även inhandla lite 6 månaders grejer så som välling och nya nappar så det tog lite tid.

Slänger in en bil på lilla Sanna idag på hennes favorit plats.


(För de som inte vet kan man klicka på de småbilderna så blir de större)

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Malena

Oj kom inte ihåg det grattis Vincent! Och tack för idag!

2009-02-12 @ 20:16:50
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

hurra hurra för vincent idag!



tack för din omtanke catti, den har jag kännt av flera ggr idag.



å du, ta nu tag i det där med förlossningsbearbetningen.



kram

2009-02-12 @ 21:26:45
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

Grattis Vincent!

2009-02-12 @ 22:20:48
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh ett stort grattis till födelsedagsbarnet Vincent från mig och Martin!!



Låter som du och Vincent haft en bra dag. Vilka mysiga bilder på grabbarna och Vincent med majskrok.



Rekomenderar varmt att prata med någon "proffesionell" om din förlossning. Det finns bara fördelar med det!

2009-02-12 @ 22:45:08
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: