Ensamstående föräldrar

Jag beundrar dem mycket. Att de hinner med allt som de gör det är imponerande. Jag är nu inne på min tredje dag ensam med Vincent och djuren, i för sig har jag inte varit hemma så mycket, och det är inte helt lätt. Vi har varit mycket hos Nina och man behöver verkligen någon vuxen att prata med känner jag.
Fast jag är ändå lite solt över mig själv dels för att jag inte har stressat upp mig själv på kvällarna samt allt jag har hunnit med idag. Idag har vi verkligen varit effektiva.
Detta är vad jag gjort idag:
- städat färdigt badrummet
- dammsugit
- duschat
- varit och handlat på Maxi
- tvättat 2 maskiner
- gjort grytan jag ska bjuda på ikväll (ska puttrar ett bra tag nu)
och klockan är bara 10 över 10. Det är bara bakningen kvar sen är jag redo för att folk kommer hit, men den väntar jag nog lite med för nu börjar jag bli hingrig.

Vincent kissade så mycket i natt att inte blöjan räckte till utan den blev helt full och sen rann det utanför, så jag har fått byta lakan i vår säng också. I morse vände han sig för första gången från rygg till mage i sängen, mycket stolt mamma är jag nu. Han höll på att vända i sin egen säng i natt så han fick sova hos mig så jag kunde hålla koll på honom, för jag vill inte att han sover på mage riktigt än.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

MEN KVINNA!!!

Hur energisk är du på en skala. Jag tror de ensamatående förlärarna skulle beundra dig.

Ibland känner jag mig energisk, men du är definitivt min överkvinna.

kram

2009-01-24 @ 10:30:28
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

grattis till framsteg, roligt! Och vart får du ALL ENERGI IFRÅN!? JAG ÄR SÅ IMPONERAD (oj caps), skicka hit lite är du snäll ;-)

2009-01-24 @ 14:12:30
Postat av: Malena

Gud vad du är duktig tjejen!!

2009-01-24 @ 17:38:47
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: