Lördag

Ja då har man lyckats bjuda 4 personer på middag alldeles ensam med en son på 5 månader, inte helt enkelt att hinna med, men det gick bra och jag fick till och med tid för att vila lite.
De som var här på middag var Nina, Robban, Ville, Linda, Johan och Martin. Alla verkade tycka om maten även om det blev mat över, blir middag till mig ikväll. Jag älskar grytor så jag hade gjort en gulasch som kokat i 3 timmar för att sen få vila i 5, himla mumsigt. Just gulaschen är min favorit då den är så enkel och inte innehåller så många ingrdienser, kött, lök, morötter, vitlök, vatten och sen kryddor i form av paprika, spiskummin och salt. Egentligen ska det vara vanlig kummin i men jag tycker bättre om spiskummin så då får det bli det i stället.
Till efterrätt hade jag gjort en hallon- och lakritskladdkaka och kladdig var den till och med lite väl. Tog nog ute lite för tidigt, får lära mig det till nästa gång. Jaja den smakade bra i alla fall.
 

Ikväll kommer J hem och det ska bli så skönt, men först ska vi åka hem till Linda J och sedan kommer Lee och Wilhelm hit så dagen kommer nog att gå fort.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

Verkar som att ni hade en riktigt mysig kväll. Kan du inte skriva ut receptet på kladdkakan, lät himla god!

2009-01-25 @ 10:42:03
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: nina

kladdkakan var jättegod. jag vill oxå har receptet. grytan var oxå mumsig.

tack för en trevllig god kväll.

vi ska bjuda igen en dag.

kram

2009-01-25 @ 17:09:15
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: