En ganska kall dag

Jag och Vincent var inne i stan redan klockan 8, vi började med att gå en promenad med Malena och Ebbe innan de öppnade på Myllan (öppna förskolan). Jag hade på mig mina nya skor och naturligtvis fick jag skoskav, ajajaj. Det var bitvis väldigt varmt under promenad och att det talades om regn idag trodde jag inte det minsta på.

Vincent var inte alls lugn på Myllan idag utan det var full fart från början vilket också resulterade att han ramlade in i en spegel och 5 minuter efter det ramlade han i golvet. Annars var det skoj där och han var helt slut och sov i 1½ timme efter det. Jag hann då äta lunch med Nina och Ville på ett kafé i almedalen. Vi träffade ett par riktigt skojiga damer som pratade i ett precis som vi och de hade mycket frågor om vagnar och annat som rör våra barn. Det blev många härliga skratt. Det var också nu som värmen lite smått försvann och när vi gick till lekplatsen var det ganska kyligt så det blev inte så långvarigt där utan fortsatte till biblioteket dit Linda och Martin också kom. Det blev en kall fika på Märtas och sen fick det vara nog då det inte var det minsta mysigt väder alls.

I bilen hem brände till och med fingrarna som de gör när det är kallt och nu ikväll kom också regnet. Vincent var lite svår att få att somna ikväll också men jag hoppas han sover lika bra i natt som igår för då sov han mellan 9 och 5:30. Det är första gången som han har sovit så länge och vi fick en natt utan barn i sängen, endast Sparky sov mellan oss.

Nej nu ska jag sova så jag är utvilad inför morgondagens äventyr.

Tack tjejer för att ni har gett mig en underbar dag.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

De var trist att vi aldrig kom iväg. Men som sagt, vi tar det nån annan dag.

2009-06-02 @ 21:46:34
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: nina

Tack själv. Men du, GANSKA kall? Jag skulle vilja säga INIHELLVETES ASFÖRBANNAT kall.

Förresten, går inte din klocka här på bloggen lite galet?

Ses ikväll!

2009-06-03 @ 06:47:43
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Å den kylan ska väl hit i morgon.

Pratades om typ 5 grader...

BRR!

Ni verkar ha det så himla mysigt, med promenader, luncher och fikor.

Var glada att ni har varandra och era barn.

Kramen

2009-06-03 @ 20:57:29
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: