Onsdag

Idag har det varit fint väder igen och Vincent och jag (och Sparky) har spenderat mycket tid ute. Vincent är så glad när han får vara ute och när efter lunchvilan bara grät och inget var bra så gick vi ut och då blev allt jättebra. Sparky har fått jaga såpbubblor medan Vincent bara skrattar. De börjar komma bra överens nu och Vincent leker mycket med Sparky, kastar hans leksaker till honom och har lite dragkamp.

För Sparkys del har det blivit en tripp till veterinären för den årliga vaccinationen. När vi väl var där pratade jag med veterinären om Sparkys allergi (han är allergisk mot massor bl.a. gräs och pollen) då den har blivit värre nu och tycker så synd om honom. Hon tyckte att han kan äta kortison nu under den värsta tiden och dessutom dusch 2 gånger i veckan för att tvätta bort pollen som sätter sig i huden. Sparky tycker verkligen inte om att gå dit utan försöker hela tiden gå därifrån och piper ynkligt, han är en lite mes även om jag kan förstå honom efter förra årets alla tripper dit för provtagninar och annat. Det var då vi upptäckte allergin.

Jaja nu är det slappartid i soffan innan det är dags att sova. Hoppas på en bra natt för vi är båda trött och utmattade idag.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Lotta

Visste inte att hundar kan ha sådana allergier.

Klart man vill va ute i det underbara vädret.

Lite läskigt med den starka solen kanske för så små.

Hoppas på en bra natt för er.

Kramen

2009-06-24 @ 20:31:35
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Amanda

Allergi, på en hund. Har jag aldrig hört talas om förut men det är klart. Kan vi så kan väl dom. Jobbigt är det ju hur som helst. Det vet jag med. Jag tål heller ite gräspollen. Men jag är lite längre upp från gräset än vad stackars Sparky är som nosar i det varje dag. :oP

Hoppas ni får ordning på det.



Skönt med en lugn dag på hemmaplan för oss idag. Hoppas ni haft det gott med!

Kramar



2009-06-25 @ 19:50:38
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: