Vi och en miljon andra

Ja det är väl inte helt sant, men det kändes som det var så många som handlade på Maxi och samtidigt som vi. Hade väl i för sig förväntat mig att det skulle vara mycket folk, men att de skulle vara så otrevliga. Vi kan börja med att en tant hade parkerat sin vagn på tvären precis innanför dörrarna så att ingen kunde komma in, grrr, sen puttas folk och tränger sig utan att se sig för, tittar surt på en som att man är i vägen, istället för att be snällt (okej det var faktiskt en som bad snällt och log). När vi sen ska köra iväg så där det någon som väntar på min plats som inte har vett att stå en bit ifrån, nej stå så nära som möjligt, höll på att backa in i honom (det var säket en han) för att kunna komma ut. Blir så sur, fast det hela lättades upp med att Vincent var hur glad som helst över att det var mycket folk och vi handlade.

Innan den kaotiska handlingen hade vi varit på midsommar firande på Myllan. J var med en stund eftersom han jobba sent ikväll var han ledig på förmiddagen. Det dansades runt stången, åts pastasallad och rulltårta, glass och jordgubbar. Hur trevligt som helst. Jag och Malena fick till och med dricka kaffe och äta efterrätt utan barn då en av personalen såg efter våra små vildar (J hade åkt då). Det gick hur bra som helst, även om de från att ha suttit stilla kröp på var sitt håll för att utforska. Vincent tilläts sig att tröstas av henne då han ramlade, känns hur bra som helst. Säger det igen, vi trivs jättebra där och kul att J kunde följa med.

Nu sitter jag väntar på att min pizza ska bli färdig så jag kan äta den i min ensamhet framför tvn.





Ni som väntar på receptet på tårtan för ge er till tåls till imorgon när jag har granerat den.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Var jätte trevligt idag och vilken underbar personal som var barnvakter.

2009-06-18 @ 19:13:11
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

Tur du har lilla Vincent som lättade uppstämningen.

Ses i morrn. Ska bli så skoj. Kram

2009-06-18 @ 20:30:05
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: