Julfest, julgodis och 1:a advent

Det är vad min helg har bestått av.

I lördags var det julfest på jobbet, eller vi var ju inte på jobbet utan på Wisby Strand. Förfesten böjade redan kl 5 men då jag tydligen inte kunde gå osmikad och i tofs iförd en ceriserosa klänning (våga vägra svart) så åkte jag hem till en kollega kl 4 som fixade till mig. Det är alltid lika trevligt att festa med jobbet så det var en trevlig kväll även då jag gärna går någon annanstans nästa år.

Innan jag åkte hade J bakat julgodis, kolarutor med triss i choklad. Smarrigt som bara den.


Vincent kör bil med vovve i sni fina hockeypyjamas.


Kolarutor

Söndagen var något seg till att börja med och vi skrotade runt hemma och pyntade lite. På eftermiddagen åkte jag hem till Eva och bakade julgodis och åt av det vi bakade. Det blev Rocky road, snöbollar, lakritskola, vittryffel och chokladcrips (tror jag), var helt över äten på choklad när jag kom hem och åt gladeligen korv toganoff med ris som J hade gjot till middag.

Vincent har sprungit runt och varit gullig och han ha börjat testa våra gränser på vad han får göra. Får han inte göa som han vill blir det ett himla liv, men han kommer snabbt på andra tankar.
Idag har den lilla plutten stått på läppen och fått en rejäl fläskläpp.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

Oj det var fullt upp för dej i helgen.

Den där läppen ser ut att göra ont. Stackar liten.

Igår såg jag å Robban film från när Ville var några månder, då var Vincent oxå med. Så konstigt att se dem ligga där på mage på golvet å just inte kunna göra nått. Söta var dem. Annars var det rätt.... trist. Bättre nu med liv i luckan, även om det är jobbigt ibland.

Kram

2009-11-30 @ 21:58:56
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja, Ludwig växer så det knakar! Han är inne i ett riktigt växtryck!

Eran lilla höna växer rätt bra han med. :)



Vilken fläskläpp han har fått stackarn!

2009-12-02 @ 20:31:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Linda R

Ajsing bajsing...inte kul med fläskläpp. Såg smärtsamt ut!

Tur att det läker snabbt på små söta barn...

2009-12-12 @ 21:05:23
URL: http://rasmussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: