Kokt torsk med senapssås

Det är vad vi har ätit till middag. Det var min favorit fiskrätt när jag var liten och jag tycker fortfarande det är supergott. Vincent verkade också tycka att den var god då till och med potatisen åts med behag. Det som gör den så god är såsen och i den ska man ha spad från fiskkoket och kossade senapsfrön. När jag bodde hemma hade vi en senapskula som man krossade fröna med i en bunke, men tyvärr äger jag ingen sådan så jag får mortla mina. Det är inte alls lika kul, men det funkar. Hoppas jag kan få bli ägare till en senapskula någon dag, för vi kommer att göra den rätt ofta.
(Hoki funkar lika bra istället för torsk)

Vincent leksak för dagen har varit en korg som han sprungit runt med.




Av någon anledning är det roligt att springa med saker framför ansiktet


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

LÅter gott med torsk å senap. Ses i morrn!

2009-09-27 @ 22:11:19
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

gott med fisk! vi åt lax idag, ganska gott det med =)



kram!

2009-09-28 @ 20:11:12
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: