Framsteg eller bara tur?

Vincent gnällde bara lite gann när jag lämnade honom idag och blev glad när jag kom och hämtade honom men vill fortsätta leka i kuddrummet. Så himla skönt istället för panikskrik som det varit alla andra dagar.

Vincent uppskattade badandet med polarna och deras föräldrar igår vilket han inte gjort innan då det bara varit skrik och missnöje. Tyvärr var det svårt att ta något kort när man är själv, men Nina fick du något bra på Vincent får du gärna dela med dig.

Förra veckan sov han 2 hela nätter!!! Första gången på jag vet inte hur länge.

Han har lärt sig ett nytt ord, tator (traktor) som nu läggs till den lilla skaran ord han kan. Han låter mycket men det är inte mycket till ord.

Själv känner jag mig stressad och försöker hitta rutiner för att hinna med allt. Har för första gången sagt till att jag har för många uppgifter och att de ska plocka bort något, vilket de gjorde och när en kollega försökte proppa på mig ett ärende så sa jag bestämt ifrån att jag itne kudne ta emot det och hon fick behålla det själv. Min supergoa granne var lite chockad, men hon heja på mig.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Linda Rasmusson

Bra Catti! Viktigt att säga ifrån när det blir för mycket. Ingen som direkt tackar dig för att du jobbar ihjäl dig. Så keep up the good work :-)

2010-02-17 @ 19:45:00
URL: http://rasmussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: