Klätterapa

Jag ha väntat med fasa på när han ska börja klättra omkring på saker, men nu har tiden kommit. Han är ju inte den försiktiga typen så han kan få för sig att gå med huvudet före ner från soffan och det slutar ofta med att han slår i huvudet när han klättrar på tripptrapp stolen. Jag försöker lära honom hur han ska göra för att ta sig ner säkert men det glömmer han fort. Han har också kommit på att man kan skjuta runt stolen och komma åt en massa saker på köksbänken, klättra upp på köksbordet och riva ner saker som sitter på kylskåpet. Ja med andra ord vågar man inte lämna honom en lång stund själv.

Idag var det fabellaträff med pulkaåkning, grillning och lekar jättetrevligt att umgås med dessa härliga tjejer, Hemringd blev jag på slutet på grund av att Vincent ramlat och blodet ville inte sluta rinna från munnen. När jag kom hem hade han världens fläskläpp och han har troligtvis bitit sig i läppen på något sätt så det är ingen fara med tänderna.




Denna vecka ha ocskå varit händelserik. Måndag, Vincent hemma från dagis med J. Tisdag, Vincent fick gå på dagis. Onsdag, Vincent hemskickad från dagis på grund av feber, J tog första delen på dag och sen avlöste jag honom, J blev sjuk på kvällen. Torsdag, Vincent hemma från dagis, jag fick åka hem då J var för dålig för att ta hand om honom då Vincent var så pigg. Fredag, Vincent på dagis, J hemma sjuk och jag fick jobba en hel dag.

Hoppas nu nästa vecka blir en lugn vecka unta några incidenter.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Hej ett hett tipps då ebbe sköter klättrandet i och ur barnstolen själv sen en tid till baka är att vi tog bort bågen så det blev en vanlig stol, känns lite mindre läskigt då! kRam på er

2010-02-07 @ 11:41:41
Postat av: LeeLoo

tack för idag! Det var trevligt att träffa dig & lilla klätterapan. Kul att vildingarna fick leka lite, det får gärna bli fler gånger tycker jag! Kram

2010-02-07 @ 21:16:31
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: