Torsdag

Det är helt underbart att vara ute hos Linda och Emil. Vincent trivs som fisken. Han går omkring och tittar på alla djuren och alla traktorer. Idag har vi tittat på tjurarna, hästarna och lammen och deras lammungar och natuligtvis traktorer. Att det regnade lite störde inte honom det minsta utan han njöt i fulla drag. Till lunch blev vi bjudna på lax och potatis med wasabi och creme fraiche sås, supergott. För att fullända Vincents dag så fick han åka traktor samt sitta i sätet själv (när den stod still) och det var inte utan tårar Emil fick dra ner honom. Han somnade som en stock på vägen hem.

Jag blev så himla gottesugen på vägen hem och tänkte att man ska väl hinna slänga ihop en sats kladdmuffinsar under tiden han sov. Så på vägen hem svängde jag inom affären och köpte mjöl och ägg och skyndade mig hemåt. Väl hemma insåg jag att vi bara hade 70 g smör och det räcker ju igen stans om man ska baka. Istället bakade jag och Vincent en halv sats chokladbollar när han vaknat.

Det blir att göra kladdmuffins imorgon istället.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Astrid

chokladbollar är aldrig fel :D :D ååh, vad kul för han att åka traktor. Nova älskar traktorer men tyvärr känner vi inget med traktor /:



kram på er

2010-05-14 @ 16:26:30
URL: http://nogg.se/nova08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: