Helgmys

Jag har försökt med lite helgmys denna helg, men det har väl inte gått sådär himla bra.

Jag och Vincent började fredagskvällen med chips och allt var frid och fröjd och gott var det. Sen vet jag inte var det vad som hände men vi bråkade massor, mat kastades av Vincent och jag blev arg. Han sov tack och lov hela natten för jag hade superont och spenderade mycket tid vaken med att gå och på toa och fördriva tiden med att titta på dvd.




Lördagen började ganska bra med en sovmorgon till klockan 6. Jocke fick sova vidare medan jag och vincent lekte och röjde, Vincent var inne ett par gånger till Jocke och kollade att han levde. Efter att vi varit och handlat så var dags för bråk igen och Jocke kunde inte hjälpas mycket då han var på jobbet. Vincent ville inte sova efter lunchen och inte förrän 20 i 2 somnade han i soffan och jag kunde då också vila. Allt blev bättre när Jocke kom hem och min pappa och Agneta kom förbi och kvällen avlöpte utan större incidenter.




Idag har Jocke jobbat på förmiddagen och mitt försök till helgmys fortsatte. Allt gick bra fram till lunch och vi lekte och stojade massa. Till lunch hade jag bestämt att vi skulle äta krabbelurer (något som jag fick hos min dagmamma när jag var liten, supergott enligt mig). Vincent hjälpte till med smeten på sitt vis, gör egen smet som han äter upp, och allt var mysigt. Sedan kom ätandet då det bara skulle lekas och inte ätas alls, bråk igen och det slutade med att han fick korv istället och jag åt upp alla krabbelurer. När vi vakande efter lunchen så kom Jocke hem och då var det utelek och mumsande av Ballerina kladdkaka vanilj. Vincent gillar mycket det i mitten.




Så tyvärr har det inte varit så mycket mys i helgen och det mesta är väl mitt fel. Jag tappar tålamodet på en gång med Vincent och jag gissar att det är för att jag har ont, vilket inte är någon tröst direkt. Vi kramas i alla fall massor mellan bråken och blev det en ketchupkram vid lunchen idag. Han är ju det sötaste som finns så jag får skärpa mig och försöka ha ett bättre tålamod.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag har också dåligt tålamod nu. Men jag håller med dej, man måste skärpa sig. Våra fina killar är bara två år och ska inte behöva utstå arga föräldrar mer än på undantag.

2010-09-12 @ 21:10:22
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: