Söndagsmorgon

Sitter här själv i köket, Jocke sover fortfarande och Vincent sover troligen inte men han är ju hos Helena och Peter. Katter har sprungit ut och Sparky gick och la sig igen. En mycket underlgi känsla att sitta här med min frukost i lugn och ro.

Igår var det bröllop och jag kan inte förstå varför jag ska vara grivd varje gång vi går på bröllop, har varit de de senaste 4 gångerna. En sak är säker jag ska inte vara gravid när jag själv gifter mig. Min kropp är väl inte speciellt glad idag då varje rörelse gör ont som fan även om jag tog det lugnt. Det var en kul bröllop där brudparet har varit tillsammans i 31 år så det blev många roliga tal. Minus var att det körde fondue till middag, tar en evighet att få mat i sig och mätt blir man inte heller för man tröttnar, ingen hit för en gravid mattokig kvinna. Tråkigt var också vädret som definitivt har slagit om till höst och min kappa var inte i närhet att kunna knäppas och det feta armarna som har kommit gjorde att jaginte kunde ha mer än en tunn kofta över klänningen fast beslutet om stövlar kändes helt rätt. Hade tänkte att ta en blid för er men så blev det inte.

Nu ska jag njuta lite av ensamtiden och min frukost innan det är dags att hämta Vincent.

   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: