Syskonkärlek

Vincent verkar helt överlycklig över Emilia nuförtiden och ska krama och vara med henne hela tiden. Det är väldigt trevligt, men samtidigt måste man ha dem över uppsikt för man vet aldrig när Vincent blir för hårdhänt eller börjar dra runt på henne.


Emilia har precis vaknat och första besöket är Vincent

Att vara ute med en bebis som ålar sig fram och äter på allt är inte lätt, hon vägrar stanna på filten och i förmiddags så ålade hon iväg över gräset och blev blöt och kall (daggen hade inte hunnit torka upp). Jag måste kolla så att vi inte har något giftigt i trädgården.

Fokuserad!

Vincent fick vara med pappa på hans jobb medan jag och Emilia handlade idag. Det är ju inte det minsta tråkigt på pappas jobb då han fick åka tåg, cykla och köra trampbil. Undra nu om han hellre följer med pappa till jobbet istället för att vara hemma med mamma.

Vi haar två matvrak till barn och det fick jag verkligen känna på idag när vi åt lunch. Under tiden som jag hade fullt sjå att mata Emilia så norpade Vincent min tallrik och åt upp det som fanns kvar och det var efter 3 skivor blodpudding med massa lingonsylt. Tur för mig att jag fått i mig det mesta av min mat.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Johanna

Hihi, Vincent, glada killen!

2011-06-07 @ 14:37:57
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: