Det blir inte alltid som man tänkt sig

Tanken var att vi i onsdag (jag och barnen) skulle tagit båten till Stockholm för attt möta upp Jocke, som varit i Eskilstuna med jobbet sedan i tisdags, för att sedan på torsdagen köra ner till mamma i skåne. Men så blev det inte riktigt. I mådags fick jag hämta Vincent som hade feber men tänkte att den skulle nog vara borta innan helgen. I tisdags ringde de från dagis (Emilia fick gå ändå för att inte vara borta för mycket nu i början) och sa ett Emilia var kass i magen och det var bara att hämta henne. 48 timmar ska ju tjejen vara symtomfri innan det kan bli dagis och vi som skulle på dop på lördagen tog efter mycket om och men beslutet att vi stannar hemma. Med facit i hand var det nog bra för Emilia är fortfarande inte helt bra i magen annars är hon tjejen på topp som äter som en häst och är glad så det märks inte på henne.

Igår hade Vincent sin feberfria dag och idag fick han åka till dagis, medan jag och Emilia stannar hemma. Hoppas lilltjejen blir frisk över helgen.

Emilia har en otroligt stark vilja efter det hon vill ha. Nu har kommit på att hon alltid vill äta/dricka det man själv har, vilket gör att hon skriker efter min kaffekopp bland annat. När hon inte får som hon vill vid matbordet kastar hon maten på golvet. Tur att hon är söt.



Själv började jag på vattengympan för gravid med foglossning förra veckan och det är lika skönt denna gång.


   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: