Gårdagen

Trött som attan va jag efter gårdagen så jag prioriterade att slappa i soffan. Jag och Vincent började med att åka och tvätta bilen och det gick smärtfritt då det inte var någon kö till biltvätten. Med en ren och fin bil åkte vi för att inhandla förvaringsbackar, måste ju ha någonstans att stoppa saker i förråd och garage.

Därefter drog vi till Korpen där vi mötte upp Nina och Ville och när Linda och Martin var klara slöt de också upp. Hungriga som vi var tog vi en promenad till fornsalen för lunch. Linda och Nina har aldrig varit där och jag tycker det är skönt att det inte är gott om plats och inte så mycket folk. Efter lunchen, Linda intog sin i almedalen, bar det uppför becken för att möta Clara och Max. Nu var det shopping som gällde och det blev 2 pyjamasar, en body och ett par jeans till Vincent och 2 linnen och ett par shorts till mig. Nu visade det sig att båda jag och Vincent är lite stora för våra byxor så det får bli en tripp in till stans snart igen. Trist trist.


Äntligen har jag fått Vincent stående på foto

Österbybrädgård var det som stod på tur för att kolla in virke till altanen som ska byggas i helgen. Sen åkte vi hem och Jbörjade iva upp den gamla altanen, ojoj den så inte rolig ut under. Det ska bli kul när den nya är färdig och vi kan börja titta på möbler till den.


Arbetet har börjat


Vincent övervakade


En av reglarna efter att en kofot använt den som stöd


En annan regel låg inte ens på betongblocket


Ett av betongblocket har en kil

Man kan undra vad det är för någon som byggt????? Vi ska i alla fall göra det ordentligt.

Nu ska det städas då det är städdag.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Härligt med nya kläder, ren bil och fin uteplats.

2009-04-29 @ 09:13:58
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi, ja det ser ut som att ni har att göra med altanen! Tror det blir kalasbra när ni är färdiga ;-)

2009-04-29 @ 22:53:14
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: